Diseño de señalética y cómo evitar perder a los usuarios en un parque

Recorrer el Parc Güell o el Camp Nou sin ningún tipo de señal sería factible pero dificultaría el localizar las salidas, los aseos, etc. La señalética es la herramienta que facilita esa circulación de los visitantes y son los profesionales del diseño los responsables de crear dichas señales o letreros.

Per a aprendre aquest tipus de disseny, l’estudiantat de la UOC compta amb l’assignatura ‘Projecte III: Senyalística i Digital Signae’. Els alumnes David Hernández i Mountassir Jalil són dos dels estudiants que en el curs 2021/22 van destacar per les seves propostes de senyalística. Mountassir Jalil va triar redissenyar la senyalística del famós Retir de Madrid. Tal com assenyala el projecte, la proposta plantejada tracta de reflectir la identitat de l’icònic parc madrileny representant de la manera més fidedigna totes les personalitats que abasta l’ecosistema del Retir. Per a això, Jalil va realitzar una anàlisi detallada de l’espai i de l’entorn per a posteriorment definir els missatges i la seva transmissió als usuaris. El treball va complir amb escreix l’objectiu d’aconseguir una proposta de valor realista.