Disseny de senyalística i com evitar perdre als usuaris en un parc

Públic

Recórrer el Parc Güell o el Camp Nou sense cap mena de senyal seria factible però dificultaria el localitzar les sortides, els lavabos, etc. La senyalística és l’eina que facilita aquesta circulació dels visitants i són els professionals del disseny els responsables de crear aquests senyals o rètols.

Per a aprendre aquest tipus de disseny, l’estudiantat de la UOC compta amb l’assignatura ‘Projecte III: Senyalística i Digital Signae’. Els alumnes David Hernández i Mountassir Jalil són dos dels estudiants que en el curs 2021/22 van destacar per les seves propostes de senyalística.

Mountassir Jalil va triar redissenyar la senyalística del famós Retir de Madrid. Tal com assenyala el projecte, la proposta plantejada tracta de reflectir la identitat de l’icònic parc madrileny representant de la manera més fidedigna totes les personalitats que abasta l’ecosistema del Retir. Per a això, Jalil va realitzar una anàlisi detallada de l’espai i de l’entorn per a posteriorment definir els missatges i la seva transmissió als usuaris. El treball va complir amb escreix l’objectiu d’aconseguir una proposta de valor realista.